banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

~~ Kjapp notis: Til dere som bor i Osloområdet!!

Posted by Ania On Saturday, August 26, 2006
Kjapp notis: Få med dere Peer Gynt som settes opp av Teater Manu i forbindelse med Ibsenfestivalen (29. august klokken 1900)!!

Min kjære lillesøster spiller Solveig i den, og selv om jeg såklart er utrolig glad for at hun gjør en dyktig jobb i stykket så må jeg poengtere: Dette er virkelig et stykke for alle uansett! Hovedrolleinnehaveren er utrolig dyktig, det er godt spill og samarbeid fra skuespillerne i staben og scenografien er nyskapende og fascinerende (vel, iallefall for en som ikke går på teater sånn til vanlig :D). Stykket spilles på tegnspråk - men ikke la det begrense dere! De har to utrolig dyktige stemmeskuespillere -- ja, det heter stemmeskuespillere. Jeg lo litt at dette uttrykket selv før jeg fikk sett stykket da de var her i Bergen, men etter å ha sett og hørt stykket -- all ære til de to (!!) stemmeskuespillerne (Morten Rørth og en til jeg dessverre ikke husker navnet på) som gjorde stykket utrolig levende og engasjerende også for hørende (både jeg og min mann trodde det var flere -- men så var det faktisk bare to!). Sammen med det dyktige stemmeskuespillet og det spennende, nyskapende scenografien og koreografien så gjør de Peer Gynt til et spennende stykke du absolutt bare må få med deg! Regien er ved Bentein Baardson, sjef for hele Ibsensulamitten. Peer Gynt var visst det eneste stykket han sa ja til å holde selv i tillegg til alt det andre han gjør i forb. med Ibsenfestivalen. Så. Tør du åpne deg for noe nytt og spennende? Ta sjansen! Anbefales på det varmeste - dette er IKKE bare for de som kan tegnspråk, tvert imot! Det er synd om tegnspråket skal begrense bekjentskapet med dette flotte stykket/ensemblet....

Og ok ok..tar forbehold for at gjengen kan være litt rusten siden de ikke har spilt stykket sammen på et par måneder nå *smile* =)


http://www.riksteatret.no/nydalen/
http://www.teatermanu.no/

Noen avisomtaler av stykket (nevnte jeg at jeg er stolt av søstra mi? :) ):
Adresseavisa
Adresseavisa igjen
Div hos Dagbladet
Dagsavisen
Aftenposten
Østkantavisa

2 intriguing feedbacks to '~~ Kjapp notis: Til dere som bor i Osloområdet!!'

  1. Unknown Said,
    http://aniia.blogspot.com/2006/08/kjapp-notis-til-dere-som-bor-i.html?showComment=1156609080000#c115660908185265362'> 6:18 PM

    Skjønner veldig godt at du er stolt... Med ei lillesøster på scenen så hadde jeg vært det også.

    Har liksom skjønnt at du har hatt en viss tilknytning til døvemiljøet, for jeg så at du skulle være kursleder på scrapbook kurs for døve. Håper det er mange som melder seg på... :o)

    Ha en fortsatt fin lørdag!

     

  2. Piamiin Said,
    http://aniia.blogspot.com/2006/08/kjapp-notis-til-dere-som-bor-i.html?showComment=1156708500000#c115670851823121201'> 9:55 PM

    Hysj med deg! *rødmer*
    Ja hun andre damen i stemmeskuespiller heter Kjersti Fjeldstad..
    Hyggelig du skriver om oss =) Setter pris på dette.. Glad i deg. Nuzz

     

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-