banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

~~ Early winter ~~

Posted by Ania On Thursday, January 11, 2007
One of my fave songs from Gwen Stefanis new CD is "Early Winter". When things go bad it helps me listening to songs. It kinda helps putting words on the feelings this way. I also love songs that puts me in a certain mood, songs that reminds me of past times either just because I listened to that song at a certain time/period or because the words reminds me of a situation.

You, you know how to get me so low
My heart had a crash when we spoke
I can't fix what you broke
You, you always have a reason
Again & again this feelin'
Why do I give in?
& I always was, always was one for crying
I always was one for tears

The sun's getting cold, It's snowing
Looks like an Early Winter for us
Looks like an Early Winter for us
An Early Winter
Oh I need you to turn me over

It's sad the map of the world is on you
The moon gravitates around you
The seasons escape you
& I always was, always was one for crying
I always was one for tears
No, I never was, never was one for lying
You lied to me all of these years

The sun's getting cold, It's snowing
Looks like an Early Winter for us
Looks like an Early Winter for us
An Early Winter
Oh I need you to turn me over

Why?
Why do you act so stupid?
Why?
You know that I'm always right

Anyways. Just saw this commerical for this calendar from SEI: "
Looking for a unique 2007 calendar?" Well really. Sure it looks nice, but unique? When the whole thing is like, premade and ready to go - just add pictures, stickers and journaling? Wouldn't really be *that* unique then uh? :p Just asking :p

I recently finished up a bunch of layouts for various contests just so that I'm ready for new ones you know, and needed a breather so I made this layout just for fun. Think it'll fit with the DW2007 challenge from Jan 3rd - add a splash of bright color to a neutral background. I'll settle for that :) I wanted a no-brainer layout tonight, hence the pretty naive and simple style on this one.

Yay! Endelig ferdig med bidragene mine til Scrapbookmästare, og med alle LO'ene bortsett fra sjokoladeplata (som jeg tenker jeg tar imorgen :P) til the M game på Minneriket. Det har vært spesielt gøy å lage LO'ene til den svenske konkurransen - har ingen illusjoner om å nå opp, men det er jo klart - en må jo våge...kanskje jeg har flaks og klarer 25. plassen? Det hadde vært gøy :p Dessuten er jeg skikkelig fornøyd med LO'ene jeg har laget her, så bare det i seg selv er supert - fine LO'er i albumet mitt! :)

Nå trengte jeg en liten "pustepause" mellom LO'ene jeg lager til div. utfordringer og konkurranser, for jeg må jo innrømme at ja, det er sånt som jeg synes er gøy å lage noe til :p Så derfor lagde jeg denne LO'en ikveld - veeeldig enkel og litt naivistisk kanskje? Først tenkte jeg på den gamle freestyleutfordringen om å IKKE bruke lim til å feste ting med...men så fikk jeg lyst til å prøve maskeringstape til å skrive journalingen på...og så fikk tapen meg til å tenke på barnehagen min og hvordan de brukte denne typen teip og skrev ting på og sånn med tykk tusj og voila... en layout down the memory road :p Og ja, jeg meldte meg på DW2007 på LM. Det må da vel være overkommelig å flue utfordringer og konker og sånn med DW2007? Satser på det :) Tenker denne kan gå for utfordringen fra 3. januar - å adde en dæsj farge på en nøytral bakgrunn :p

Ps! Nå har de åpnet for påmelding på scrappefeber.blogspot.com :)

4 intriguing feedbacks to '~~ Early winter ~~'

  1. Unknown Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/01/early-winter.html?showComment=1168581240000#c1776722325408039501'> 6:54 AM

    Jeg blir så utrolig imponert over tempoet ditt, er også imponert over hvor utfordringer og konkuranser du deltar i...

    Layouten du har laget her er kjempeflott..., Har også tenkt å bruke maskeringsteip, men jeg har ikke kommet så langt ennå(har bare blå maskeringsteip for det er visst det hotte på malingsfronten...

    Ha en fin dag, Ania...

     

  2. Catrine Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/01/early-winter.html?showComment=1168590840000#c5313683496963515342'> 9:34 AM

    Jeg er og veldig imponert over tempoet ditt - og alle de flotte LO'ene du lager.
    Jeg er forøvrig igang med å lage LO'ene til den svenske nå, så jeg håper jeg rekker alle. ;)
    Kul LO med maskeringstape!

     

  3. Kathrine Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/01/early-winter.html?showComment=1168618560000#c8039034756638114970'> 5:16 PM

    Du er jo mästare bare ved å ha blitt ferdig *kniis*

     

  4. Unknown Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/01/early-winter.html?showComment=1168694220000#c9220497644614640444'> 2:17 PM

    Jeg vet jeg har lest at du har skrevet n artikkel om hvordan få lagt i heading i bloggen.... Kan du være så snill å sende meg link til denne artikkelen, slik at jeg også kan få lagt inn min personlige heading...

    ...Klem

     

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-