banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

~~ Instant inspirations & uhoh's..

Posted by Ania On Tuesday, January 09, 2007
Ahh..I love blogging, and I love checking out what's going on at my blogger friends. They always inspire me in one way or another, and enlighten me on small and big fun things going on. Thanks to Lene who's doing Emily Falconbridges card-challenge. It was so inspiring and looked so fun that I just had to run to the store to buy myself a card-deck too and start on my own cards :D This is week one: "What are you proud of?" Well, I honestly think of anything else apart from the obvious, my family, which I think is pretty much a given - at least for me, but my hobby. Scrapbooking. I'm not necessarily always proud of anything I make (two recent layouts come to mind heh), but I'm proud of having found this hobby in the first place, thankful for what it gives me, for the fun I'm having in the process of creating stuff.....and so on and so on ;) So. Here's my take on week one. Which I now see is pretty much inspired by Lene's card now that I checked hers again *blush* Hope you don't mind Lene! :D Now. I know I'm NOT the best at keeping such long-duration journals. BUT. This really do seem doable. Decorate 52 small cards in 52 weeks? No problem! We'll see how I'm doing 52 weeks from now. If I'm not on this art-journal anymore then something really is wrong with me :P (or that I've finished the whole thing already :p)

Anyways. Checking in on Kristina Contes blog I noticed a worrying post. About people - other bloggers or forumwriters or whatever calling her names and stuff. Ugh. I don't know what's happened. I just know it seemed very unfair and uncalled for, from her post and view at least. And now her blog is gone. Gah. What's wrong with people who always have to do mean personal attacks? *sigh* I hope she'll be back soon. She seem like a cool and spunky kind of girl, and I really like what she's doing scrapwise. EDIT: Ahh..she seem to be back :) Maybe it was just a little random downtime, a coincidence, or she actually closed it then changed her mind... I dunno. She disabled the ability to comment tho. Glad she's still posting :)

Oh. I joined the Calendar Girls DW 2007 group. Maybe I'll join LM's too. I'll try to combine stuff so it won't be that difficult keeping up in time :)

Jeg digger å følge med på hva som skjer rundt omkring med andre scrappere - og jeg er takknemlig for at de fleste deler villig med seg av ting som skjer - både når det gjelder scrapping og ellers. Jeg blir ganske ofte inspirert og synes det er gøy å kikke litt rundt - og denne gangen ble jeg skikkelig inspirert at jeg stakk av til butikken med en gang :p Lene er nemlig med på Emily Falconbridge's art-journal - å dekorere 52 kort (kortstokk-kort :p) i løpet av året. En gang i uken poster hun en oppfordring - og denne ukes oppfordring var å fortelle hva som gjør oss stolte. Jeg har ærlig talt lite å være stolt av føler jeg bortsett fra familien min - men jeg er faktisk ganske stolt av hobbyen min om jeg kan bruke det ordet. Stolt over å ha funnet den og over gleden den gir meg underveis selv om jeg ikke alltid er like fornøyd med sluttresultatet. Men det å endelig ha funnet noe som jeg faktisk trives ganske bra med å gjøre - og som attpåtil er "artistisk" - det er jeg stolt av.

Ellers har jeg blitt med på DW2007's utfordringsgruppe med the calendar girls på twopeas. Fluer jeg denne med andre utfordringer og gjøremål burde det ikke være alt for uoverkommelig, eller...? We'll see :)

Forresten! Lyst til å bli en godterismaktester? Send en mail til
panel.norge@leaf.no :) Har vært snopetester for de i uh, iallefall over ett år, kanskje to snart..? Artig "jobb" og så er det litt kult å få snop tilsendt hjem til seg :) Skulle bare ønske de også hadde sjokolade i sortimentet deres.....jaja :)

6 intriguing feedbacks to '~~ Instant inspirations & uhoh's..'

  1. Unknown Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/01/instant-inspired-uhohs.html?showComment=1168369260000#c7793769460711243852'> 8:01 PM

    Så tøfft at du også er med på utfordringen til Emily Falconbridge... Fint at vi er flere norske som kan inspirere og støtte hverandre....
    Kommer du til å ha en fast dag du lager ditt bidrag på, eller blir det litt ettersom?

    Har ikke kommet igang med det første kortet ennå, har sydd en liten pose til kortstokken nå i ettermiddag. Og jeg skal bli helt ferdig med den før jeg begynner med den første utfordringen... Regner med at jeg legger ut bilde av den på bloggen i løpet av kvelden...

    Kortet ditt er kjempefint... Sliter litt med hva jeg er stolt av jeg også...

    Ha en fortsatt fin kveld...

     

  2. Kathrine Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/01/instant-inspired-uhohs.html?showComment=1168414740000#c5955991584033969497'> 8:39 AM

    Jeg ble også umiddelbart inspirert av Lenes kort, så jeg får se hva det resulterer i - deilig å bli inspirert igjen iallfall! Du rekker over så mye altså - jeg skjønner ikke helt hvordan du får det til. Gleder meg til å se de prosjektene som kommer.

     

  3. banglamarie Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/01/instant-inspired-uhohs.html?showComment=1168441740000#c1063117504100513788'> 4:09 PM

    Så lekkert kort du har laget til EF sin utfordring. Gøy at så mange norske følger den :) Dette skal bli gøy! Jeg har også hengt meg på ;)

     

  4. http://aniia.blogspot.com/2007/01/instant-inspired-uhohs.html?showComment=1168481580000#c2401134558757389372'> 3:13 AM

    Great job with your first card. It looks beautiful! Thanks for sharing. I'll check in again to see what else you create. :) cheers.

     

  5. http://aniia.blogspot.com/2007/01/instant-inspired-uhohs.html?showComment=1168531980000#c7642929876288042261'> 5:13 PM

    ivy

    (ivy wanted to write her name to you before i leave a comment!)

    LOVE your cards and love that you are joining the challenge! the word strips are awesome!

     

  6. Gigi Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/01/instant-inspired-uhohs.html?showComment=1168718220000#c6215008192588754152'> 8:57 PM

    your card is great! really like the colors you chose, that touch of black is great too! can't wait to see what else you create! thanks for sharing

     

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-