banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

~~ hospital blues ~~

Posted by Ania On Tuesday, February 13, 2007

Ahh... once again I'm here at the hospital waiting.. lucky me that mother in law is so nice (driving me here + letting me borrow her laptop while staying here) and that the hospital has such a nice free wireless network. I only got to scrap one layout yesterday, as opposed to the planned two...and five minutes into the hospital I'm already itching to go home and just scrap. Hrm. Ahwell, such is life - can't always do what one wants to do. Or something like that :P
Anyways. This layout. The last layout (No Amalie!) had me thinking....Adrian really is such a cute and throughout GOOD boy. I'm not saying this just because I'm his mommy, really... but he's so good....so nice...so considerable....always thinking of others... never the one to hit back - he rather retreats and gets sad and starts crying. He always lets his cousin and littlesis mess with him (alright, when they're playing they can be a bit too much, but once it gets serious and he's hurt by either words or actions it's snap - retreat). I love that trait in him - that he's so nice and good and friends with everybody....and stays outta trouble...for now... but I do hope he gets a little bit tougher...starts saying "no, that hurts, I don't want to play this way" instead of just crying and sulking away. My good boy. Ofcourse. Much can and probably will change once he hits elementary school...this fall....wow...so fast... I hope for the better...that he still will be my little good and nice boy...but also a boy who stands for himself...and who'll defend himself if needed... it's a tough world out there....better learn it sooner than later?

Jaja, da var jeg tilbake på sykehuset gitt.... snille svigermor kjørte meg hit + lot meg få låne laptopen sin sånn at jeg kan surfe og sånn her mens jeg venter på å få snakket med alle legene og sånn (vanlig prosedyre før operasjoner - samtale med alle involverte dagen før operasjonen).. den hyggelige sykepleiersken jeg hadde her sist husket meg og kom bort og sa at jeg måtte fortelle legene at nå *skal* de operere meg...og være bestemt med dem....hehe... joda.. jeg er visst nr 1 i operasjonskøen imorgen tidlig, så jeg blir tatt inn først og det skal liksom ikke være mulig å få utsatt operasjonen nok en gang liksom... så...det er jo fint å vite, men litt skummelt og...

Ellers har jeg tenkt en god del på Adrian min etter siste layout, "Nei, Amalie!". Og faktisk - han ER virkelig snill den gutten min. Og jeg mener det. Ikke bare fordi jeg er mamma'n hans, men fordi han faktisk er gjennomgående snill og god. Han tar ikke igjen og det finnes ikke vondt i ham. Konflikter skyr han unna og trekker seg heller bort og blir lei seg - ofte så lei at han begynner å gråte. Altså - han elsker å leke - og kan være litt voldsom i leken avogtil - Amalie feks elsker den litt røffe behandlingen hun får når hun leker med ham... men så snart det blir alvor...enten ved ord eller handling... da trekker han seg bare unna og reagerer med å bli lei seg. Gjør noen andre ting han ikke liker....så burde han bli flinkere til å siifra istedetfor å bare bli lei seg og gråte. Jeg liker dette trekket ved ham - at han er så snill og god - og håper han får bevare det så godt som mulig. MEN.... jeg håper han blir flinkere til å siifra med ord..nei....dette liker jeg ikke...dette aksepterer jeg ikke... og blir litt flinkere til å stå for seg selv og kanskje bli litt mer tykkhudet og. Da jeg og min kjære søster (hallo lillesøs :p) var små så var vi ikke alltid like snille og greie (*cough*). Vi sloss ofte og det var en god del småkjekling og "ta-igjen-ved-å-slå" på oss da. Sånt finnes bare ikke hos Adrian. Snille søte gutten min! Jaja..om et halvt år så må jeg vel trekke tilbake alt jeg sier for da begynner han på skolen og da blir det kanskje andre boller? Vi får se :) Uansett så lagde jeg denne layouten til PG's scrapliftcup - liftet Rita denne gangen - og hadde alle disse tankene i bakhodet. Det ble ikke plass til å skrive så mye som jeg ville si på layouten - og kanskje ikke det viktigste heller...men det er jo det som er så greit med blogs og gallerier...man kan legge til det man vil si da. Så får jeg heller vurdere om dette er noe jeg vil skrive ned og legge ved denne layouten senere, eller om jeg skal la vær å gjøre Adrian flau når han blir stor nok til å kunne lese layoutene mine selv ;)

PS! jeg DIGGER sirkler!! Digg digg digg digg! :D

6 intriguing feedbacks to '~~ hospital blues ~~'

  1. Unknown Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/02/hospital-blues.html?showComment=1171366560000#c8452657448549816921'> 12:36 PM

    Such a beautiful layout!
    Hope things at the hospital go well. :)

     

  2. Lene S Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/02/hospital-blues.html?showComment=1171371720000#c3297143355104989888'> 2:02 PM

    Layouten av Adrian er NYDELIG! Og det er jammen gutten og, han blir nok en kjekk kavaler en dag;o)

    Så layouten under også, ser du liker sirkler ja, men så er det kult og da. Tøft med knapperemsen.

    Lykke til med operasjonen!

     

  3. Ellen* Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/02/hospital-blues.html?showComment=1171375140000#c1526384048890700052'> 2:59 PM

    Den var virkelig nydelig, den LO'en om snille gutten din!:o)
    Lykke til med operasjonen imorgen!!

    Klem, Ellen*

    (Forresten, operasjon heter surgery, tror jeg - surgeon betyr kirurg)

     

  4. Ingunn Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/02/hospital-blues.html?showComment=1171399620000#c3729571188222102217'> 9:47 PM

    Jeg elsker den layouten!!

    Lykke til med operasjonen :)

     

  5. Piamiin Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/02/hospital-blues.html?showComment=1171439820000#c9217171975130575363'> 8:57 AM

    Hehe!!! Hmm, du startet egentlig først med småklyp, så slo jeg deg. Da fikk jeg alltid skylden! De så ikke at du kløp meg!! Men Adrian har ikke fra deg! Du var litt ond!! :P hehe lykke til i dag!! Håper alt skal gå fint!! Tenker på deg!!!

     

  6. http://aniia.blogspot.com/2007/02/hospital-blues.html?showComment=1171479000000#c8957767391000775599'> 7:50 PM

    Denne LO`en din er bare så nydelig :)En av mine favoritter ;)
    Det er en nydelig gutt du har :)

     

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-