banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

~~ Don't you just hate it..... ~~

Posted by Ania On Wednesday, March 14, 2007
...when you've made a layout full of blingbling & glossy accent & it's shiny and sparkly and makes you wanna show it to the whole wide world.....and all the scans and photos just goes dull, flat, boring? Yeap. Me too. Ohwell. I need the right lighting and stuff I guess, but for now this scan will have to do. CBA bothering with it anymore - I mean...what for...so that 20 or 30 more people will get to see it on the web..wohoo...? (I did try for 20-30min!). Ohwell. Hope you enjoy this. For your record; all the larger spotty spots are blingbling, & I've had 2 layers of glossy accent on both the circles, flowers & title. The title reads; "Do we have to mommy..." - cause Amalie didn't quite agree it'd be fun to have a photosession of her and me only. Oh no - one squiggly wiggly baby coming up! :p Ohwell. So I decided to just hah - fine - I'll pick the pictures where *I* look good at and use them regardless! Hah! :p (after all, she'll appreciate finding some pictures of her and me on where she can remember me long after I'm gone no...then it wouldn't matter wheter she actually was in the picture or not no? :p). And look! it's a cute birdie! :p
Hm..I digress...as usual...right - this one is a lift of a layout of Kjersti Bakken for a contest at PG.

Funny thing though? When BG announced their new lines I was like...sure...Pheobe looks like fun colors, but the papers? No way I'll make anything with their papers. But what's happening now? Outta four layouts I've made with the new BG papers....two have been with the Pheobe line...*boggle* do I like that line after all? And how many with Scarlets Letter, my selfproclaimed fave in advance? None! *grumble*

Now. So many new thoughts. So many possibilities. We may or may not be moving during this year. Don't really know yet - had kinda settled for rebuilding our house and stuff, looking forward to get even more room (craftroom & guestroom!) & stuff but maybe..just maybe we'll just move instead after recieving an offer to take over another house. Nothing's certain nor set in stone yet - but the thoughts are fluttering in my mind atm as I try to sort thru the possibilties. So many things that has to be done with this house which we were hoping to get done along with the rebuilding, while the other house is in great condition. I think it's a good idea to just move, but ..ohwell...we'll see...life's unpredictable you see :p

Heh. Funny. Da BG kom med de fire nye kolleksjonene sine så tenkte jeg - yay - Scarlets Letter! Og hva i allverden tenkte de da de lagde Pheobe - kule farger, men de arkene..? Hallo?? Men hva er det jeg har gjort nå da - fire LO'er lagd med de nye BG arkene, og hele to av dem med Pheobe....og ingen med Scarlets Letter? Hmmm :P

Layouten her er Pheobe ja - 6 eller 7 ark fra den serien er involvert faktisk... dette er mitt bidrag til denne runden av Scrapliftcupen på Papirgleder - en lift av Kjersti Bakken :) Og jada - Amalie var fryktelig samarbeidsvillig som dere kan se på bildene - men pyttsann...så lenge jeg ser ok ut der så....*smile* LO'en er full av blingbling og glossy accent - men det synes bare ikke i scanninga og avfotograferingen jeg prøvde meg på imorges var ikke videre særlig suksessfull heller så da gir jeg heller opp. Kjipt men sånn er det bare - må nesten ha litt perfekt lyssetting ++ for å kunne fange blingblingen bra og det gidder jeg ikke å kave med :)

Har ellers dukket opp nye og interessante tanker her i det siste. Har egentlig planlagt å bygge ut huset - finaniseringen er iorden, det eneste som hindrer oss for øyeblikket er den sinnsykt lange ventetiden på byggmestere her på øya. Men - så dukker det opp et muuulig tilbud om å få "overta" et annet hus - mhmm... litt fristende - er knapt noe å gjøre på det andre huset, bare litt fornying her og der kanskje men iallefall ikke så utrolig mye sånn som her.... kanskje, kanskje ikke... er mye som må klaffe uansett, det eneste kjipe er at jeg egentlig hadde sett frem til å få enda flere rom etter utbyggingen - særlig hobbyrom og gjesterom - men..hm...det kan vi nok bruke loftet til feks.... vel, vi får se hva som skjer..

10 intriguing feedbacks to '~~ Don't you just hate it..... ~~'

  1. Linn Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/dont-you-hate-it.html?showComment=1173867660000#c2491278841394584782'> 11:21 AM

    Herlig LO igjen!! Har så vidt oppdaget Phoebe selv, jeg - men Perhaps er nok min favoritt. Har noen få ark fra Scarlet's letter også, men de er vanskelige for meg. Ender nok opp på et altered prosjekt en gang.

    Ellers vil jeg takke deg for at du er så flink til å blogge, og til å besøke andres blogger!

     

  2. Stina Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/dont-you-hate-it.html?showComment=1173873360000#c3973717966137883545'> 12:56 PM

    Jättefint kort. Kram Stina

     

  3. Anonymous Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/dont-you-hate-it.html?showComment=1173883320000#c8279600434958661866'> 3:42 PM

    Ania! Du har gjort det igjen! *beundre*

    Jeg ble superoppspilt av Scarlet's Letter og kjøpte alle arkene, men hittil har jeg ikke gjort annet enn å sitte å skule på dem..

     

  4. Ellen* Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/dont-you-hate-it.html?showComment=1173892500000#c7738286718206053030'> 6:15 PM

    Kjempefin LO - som vanlig! Skulle gjerne sett den IRL - med bling og stas!:o)
    Jeg hadde Phoebe som favoritt med en gang jeg!;o) Scarlet's Letter får jeg litt angst av*hihi*
    (Btw. min nye "besettelse" snakker tegnspråk (bl.a.)- han jobber på et døvesenter på Nordstrand)
    Spennende med husplaner!:o)

     

  5. Unknown Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/dont-you-hate-it.html?showComment=1173909120000#c6327108468154687703'> 10:52 PM

    Scrapliften din er kjempflott...(Har gitt den toppkarakter inne på PG..., noe som er vel fortjent... :-) ) Jeg har også fått skikkelig sansen for disse blingpapirene fra Bazzils.... For ikke å snakke om Phoebe..., helt klart min favoritt av de nye papirene fra BG...

    Lykke til med å finne ut hva der skal gjøre med bosituasjonen deres... Vi bygde på for et par år siden, og vi var også i tenkeboksen angående kjøpe eller bygge ut.... Hadde jeg fått valget i dag, så tror jeg kanskje vi hadde kjøpe noe nyere i stedet. For det var ganske slitsomt å bo midt oppe i påbyggingen.... Men så bygde vi på bad og kjøkken, og bodde ganske provisorisk i flere uker... Lykke til, uansett hva dere bestemmer dere for... :-)

    Lykke til i scraplift konkuransen...

     

  6. Helle Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/dont-you-hate-it.html?showComment=1173965040000#c669008704306058235'> 2:24 PM

    Nyyydelig LO! Så lekre farger og ark og bling!!! Venter på de arkene jeg også (og alle de andre nye BG-arkene... det var umulig å velge...)
    Ha en flotters dag, og lykke til med hus-prosjektet!

     

  7. Anonymous Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/dont-you-hate-it.html?showComment=1173984900000#c4859557785462678056'> 7:55 PM

    Heija.
    Er innom og suger til meg litt inspirasjon jeg *fnise*
    Du er utrolig flink.

     

  8. Susie Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/dont-you-hate-it.html?showComment=1174032600000#c4823925300267430514'> 9:10 AM

    Amazing layouts! amazing blog!!

     

  9. Lene Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/dont-you-hate-it.html?showComment=1174035720000#c245565547142470216'> 10:02 AM

    Så flott LO!
    Og det er kjempekjipt med bling og blanke fine flater og glitter og stas som ikke kommer fram på bilder.
    Det er nesten som å pynte seg i den fineste stasen sin, og så ikke få komme på fest sammen med andre likevel. Pynte seg for seg selv liksom, hvor kult er det? *lol*
    Men uansett, du kan jo vise den fram i RL. Og vi andre får bruke fantasien vår.

    Lykke til med husavgjørelse og god helg!

     

  10. Anonymous Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/dont-you-hate-it.html?showComment=1174049760000#c639064167802106210'> 1:56 PM

    hope you're well.

    bisous*

    {ThE fReNcH tOuCh}
    http://prolix.typepad.fr

     

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-