banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

~~Oh TGIF! ~~

Posted by Ania On Friday, March 16, 2007
I cut myself. Well actually. I cut my hair. Or well. It wasn't really me who cut my hair, but the hairdresser who did. There. I had my hair cut. Short. Eek. Tiiiiny tad too short imo (double chins anyone?), but Simen was pleasantly surprised and kept saying he really really liked it and I'm surprised he thought it was nice and that he kept saying so sooooI guess I'll just be satisfied then (unless he did that for consolidation..hm..but I think not. Better not.). Besides. It'll grow back no. Anyhooo...... two layouts to share. Actually it's three, but I didn't like how the third turned out so I decided to now show it. Ick. I know that the socalled quality of my layouts varies and I've accepted it as a natural fact, but this one really really.....well..I'm not comfortable and slightly embarrassed about it so there :p

The first one is for Carolines little RAK/challenge - wohoo - fun one! (and the not-to-be-spoken-about-layout was for that one too..but as I decided it was too sucky to be shown even for the chance of a RAK I had to make another one..haha). Anyways. The point was to use old not-used papers/stash....I love Wild Asparagus. Really. Beautiful papers. I've got an inch of these pretty papers. So how come I so suck at diggin'em out for actual USE? Same thing about these buttons from Bazzill...when I whipped'em out for this challenge I thought..wow..they're really nice....flat and pretty...I need to use them more.....and the alphabeads..haha.. and the Heidi Swapp journalspots...which truth to be told have been dugged out a few times the last week, wohoo. So. Thank you Caroline for this incentive to actually dig up & use old "retired" stuff.. :p And oh - I even used old photos from last easter when we decided to take mother in law & hit TGI Friday's for a change because we weren't doing anything special in the easter.. (sad huh..I'm used to do Easter stuff in the Easter..since I was a kid..like..go to the cabin..go to the mountains for skiing/snowboarding...being together with the family someplace other than home... but lately.. with kids...we just haven't had that much money to do stuff ++ so we just stay at home and maybe go to the movies or like this time, eat outside for once). I'm not complaining, it's just an afterthought since well, Easter used to mean something special to me (not just in the religious way but well..as in things happened....it was a real week of vacation) but I'm such a lousy mommy not passing it on to my own kids..ohwell..I digress... as usual..sigh..

The other layout is for a contest at Scraphaugen...and tbqh... I've had my severe doubts about some of the prev. challenges for this contest (sorry!) but this time I really enjoyed it. Yay. And I like how my layout turned out - the challenge was to make a C&S *white* *winter* layout. Other colors was allowed but the mainimpression should stay white. Not too happy about the journaling though, I think it'd be better if I removed one setence, but ohwell, nitpicking, cba doing anything about that now :p

Hm. Nuff babbling. Have a nice weekend y'all! (What! I was in Texas once! True story!)

Hehe..jeg må si jeg digger stående lettersize best, men jeg lar det ikke hindre meg i å scrappe 12x12 eller liggende om jeg synes bildene/oppsettet jeg er ute etter vil passe det best....og nå i det siste har jeg faktisk scrappet tre liggende på rad :)

Viser to av dem her, den tredje var for flau/teit å vises frem..(en LO som minner meg litt på det jeg lagde i begynnelsen da jeg var helt ny liksom - ikke at det er noe galt med det men jeg føler ikke for å vise den frem da *fnis*) Den hvite er til konkurransen på Scraphaugen..en artig oppgave som gikk ut på å lage en clean & simple *hvit* *vinter* LO. Litt småflau over teksten, synes den hadde vært noe bedre om andre setning ble fjerna kanskje, litt småkræsj akkurat sånn som den er nå...men gidder ikke å gjøre noe med det - inn i albumet med den!

Den andre er til Carolines challenge om å ta frem og bruke gamle papir&stæsj. Yay! Tok frem WA arkene mine som blir alt for sjeldent brukt..... og noen gamle knapper og bokstavpynt :) Selv bildene er gamle - fra et besøk hos TGI Fridays for et år siden.

Og? Jeg har klippet håret mitt! Kortkort. Veksler mellom å være fornøyd og å synes det var litt vel kort (dobbelthakene synes ENDA bedre..eek..not a good thing??).... og selv om jeg er fornøyd med speilbildet (avogtil) så har jeg ennå til gode å bli fornøyd med noen av de nye bildene av meg og håret så et bilde får bli en annen dag....:p

Ha en riktig god helg dere som er innom!

6 intriguing feedbacks to '~~Oh TGIF! ~~'

  1. Unknown Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/oh-tgif.html?showComment=1174060680000#c1506838704458300797'> 4:58 PM

    Gleder meg til å se bilde av deg med kort hår... Jeg er helt sikker på at du ble kjempefin...smil...

    Takk for at du linker til forskjellige utfordringer og konkuranser på blogen din. Jeg syns det er så morsomt å sveipe innom disse utfordringene, og jeg har alltid veldig lyst til å delta i de også, men ...., jeg er nok ikke like rask som deg, så det er ikke så mange jeg får deltatt i...., men takk for at du linker.

    Syns snø layouten er råkul, og jeg likte teksten din veldig godt.

     

  2. Ellen* Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/oh-tgif.html?showComment=1174068720000#c1693331332961361792'> 7:12 PM

    Hei du! Flotte layouter! Si meg - har du slutta å studere?;o)

    Vil se bilder med kort hår!!!

    Ha ei flott helg! *klem*

     

  3. Unknown Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/oh-tgif.html?showComment=1174070460000#c1088607543574544466'> 7:41 PM

    Hei igjen...

    For en tid tilbake sendte du meg en link på hvordan man får lagt inn en heading..

    Nå har jeg endelig fått laget meg heading, men jeg finner ikke igjen kommentaren fra deg med link til hvordan man gjør det.... *blush*
    Kan du være så snill å sende linken engang til...

     

  4. Kirsten Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/oh-tgif.html?showComment=1174079280000#c3082756140279529892'> 10:08 PM

    Nydelig den hvite snø-LOen!
    Så flink du er, og jeg blir imponert over at du er med på alt mulig over alt, jeg sitter bare og kapper ark uten mål og mening om dagen jeg.
    God helg, gleder meg til å se sveisen :D

    *klem*

     

  5. Rita Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/oh-tgif.html?showComment=1174216320000#c2731117804303133932'> 12:12 PM

    Spent på å se bilde av deg med kort hår jeg da :) Tar alltid litt tid å venne seg til ny sveis, men jeg er sikker på at det ser bra ut :) Sidene dine var kjempe fine. Likte spesiellt godt TGIF siden. Knall fin.

     

  6. _Kine Said,
    http://aniia.blogspot.com/2007/03/oh-tgif.html?showComment=1174224720000#c3938566027960831123'> 2:32 PM

    Ania, journalingen på snølayouten er perfekt!! Jeg ble kjemperørt av den. Og layouten er nydelig den også.

    Og ja, vil se bilde av deg med kort hår!!

     

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-