banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

~~ Høstferie...eller?

Posted by Ania On Tuesday, October 03, 2006
Basic Grey, K.I. Memories, Rusty Pickle, Wild Asparagus

Am so tired. This week is kinda supposed to be autumn break, but naa, I'm still at the univ early every morning to try and wrap up this chaper I'm writing on atm (yeahyeah, small break now ;) and..I love whining, did I ever mention that? :p ). My plan atm is - do a decent work and all that & finish off the things I'm supposed to do this week a bit earlier so I can take a few days off this week before next meeting with the supervisor. Kinda need to wrap up a few projects at home aswell, the sooner I'm done the better - hate to do hasty stuff kinda.

Anyways. I'm back to not being so satisfied with my work now lately. Take these two, made for a challenge - use patterned papers from at least two different companies. The lettersize one on the top here ....well, the bottom strip is too wide, and all the strips should have been put tighter together. I'm not sure the doodling around the papers was a too good idea either. Maybe I should have done some small journaling around the top blocks. And the "Sofakos" one? Hm. I think it turned out okay, decent. It's more cozy maybe, tho I regret trying to do my own journaling here - ugh - don't know why I used my own handwriting here.

Bohemia, Chatterbox

Ugh. Sleepy. Ville mye heller vært hjemme og sovet litt. Det er jo tross alt høstferie, eller? *sukk* Er jeg flink og jobber litt til her nå så tar jeg meg noen dager fri på slutten av uken, sådetså. Har et par prosjekter som venter på meg hjemme, bl.a. må lage demoversjoner av minialbumene jeg skal bruke til minialbumkursene mine. Må snart ta meg sammen og få det unnagjort - alt blir så mye bedre når ting er gjort og klappet og klart enn å stresse like før liksom (ikke minst med tanken på ting som må gjøres liksom - det er stress nok i seg selv å vite at du har ting som ligger og venter på deg - ting som du vet du burde ha gjort, men ikke har funnet tid til enda). Av en eller annen grunn har jeg falt tilbake til det å ikke helt være fornøyd og mer kritisk til ting jeg gjør. Som feks LO'en igår. Sukk. Iallefall to hovedting jeg burde ha gjort anerledes/latt vær å gjøre der, men urk. Gjort er gjort - jeg er for kjapp akkurat der gitt... Menmen. Disse to her feks..særlig lettersizen av niesen min....den nederste remsen burde vært litt kortere og iallefall minst en inch høyere bak KI arket, og alle remsene burde vært litt tettere sammen - litt mer kompakt sammensatt liksom. Er også usikker om drodlingen rundt var et sjakktrekk og - burde kanskje begrenset meg til de øverste remsene (og ikke under) og evt. skrevet en tekst istedetfor drodling. Den brune er grei - litt kosete LO liksom, men håndskriften...sukk...og kanskje det hadde gjort seg med litt mer blått rundt hele kanten kanskje? Hmm..det blå som er der er jo fra arket selv, men noen ganger er det fint å pynte litt ekstra og..hm. Jaja. Back to work.

6 intriguing feedbacks to '~~ Høstferie...eller?'

  1. Unknown Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/10/hstferieeller.html?showComment=1159866660000#c115986667289372372'> 11:11 AM

    Hei på deg... :o)
    Du må ikke være så kristisk til deg selv, disse layoutene er kjempeflotte, både drodlingen, hånskriften, mønsterarkene m.m
    Det du eventuelt ikke er fornøyd gjør du annerledes i din neste laypout. Veien blir til mens man går...
    Det viktigste er å ha det gøy med det man lager. ;o)
    Jeg drar på høstferie i dag. Henter Bertine litt tidligere i barnehagen i dag, før vi henter Vidar på jobb(mannen min)Så reiser vi til Storefjell Høyfjellshotell på Golsfjellet. Vidar skal ha et trylle/klovneshow der i kveld og i morgen kveld. Vi skal kose oss med å gå turer i fjellet, og ta mange, mange høstbilder...

    Håper du får noen koselige høstferie dager du også... :o)

    *KLEM*

     

  2. Piamiin Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/10/hstferieeller.html?showComment=1159869960000#c115987001503350924'> 12:06 PM

    AAAnniiaaa daa må du akkurat stjele ider som jeg har akkurat tenkt å lage sånn :P De var skikkelige fine!!!! Sukk u er proff!!! Klem

     

  3. Rita Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/10/hstferieeller.html?showComment=1159871460000#c115987147391984635'> 12:31 PM

    Synes du har laget to flott LOer. Min favoritt var "Sofa kos", som jeg synes var knall fin. Tror vi jenter har en tendens til å være alt for kritiske til våre egne kreasjoner. Bor vel egentlig en liten (eller stor) perfeksjonist i jenter. Prøv som Synnøve sier, å ha det gøy. Prøv å gi slipp på alt som kalles second guessing og bare kos deg med scrappingen. Jeg koser meg iallefall med resultatet av scrappingen din :)

     

  4. Kathrine Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/10/hstferieeller.html?showComment=1159873140000#c115987317678271170'> 12:59 PM

    Ania, du er kjempeflink jo!

     

  5. https://aniia.blogspot.com/2006/10/hstferieeller.html?showComment=1159888740000#c115988875840485114'> 5:19 PM

    Jeg er så enig med de andre her, kjempe flotte LO`er, du må ikke være så kritisk til deg selv.
    Jeg likte veldig godt begge 2 og kunne tenkt meg å lifte litt ;)
    Kos deg videre, det er alltid gøyt å se hva du finner på :)

    Klem

     

  6. Kirsten Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/10/hstferieeller.html?showComment=1159955160000#c115995521735202968'> 11:46 AM

    Nydelige! Som de andre syns jeg du må være litt mindre kritisk til deg selv ;)
    God høstferie!

    *klem*

     

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-