banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

~~ Some observations ~~

Posted by Ania On Friday, November 10, 2006
Alright. My collection of clearstamps have slowly (*cough*) expanded, and so have my collection of inkpads. So. I've done some inteteresting observations regarding this.

  • Autumn Leaves (journalingspots and swirls) - beautiful and precise stamps. Use Staz-on or catseye chalk. Funny thing, stazon and chalks usually leaves a tint of color on the clearstamps - but not on the Autumn Leaves ones. Clean with stampcleaner and they're as good as new! Neither Distress ink nor Nick Bantock ink seem to be covering these too well tho.
  • Sassafrass Lass (journalingspots and alphas and shapes) - too cute and cool stamps! Unfortunately they all seem to be a tad too small :( But -- they're so cool that you'll still want to use them :) Distress ink and Nick Bantock works splendid with these. Same with Stazon, but I'm not too sure the catseye works too well with these....I have a feeling that the catseye kinda makes them smudge a bit..
  • Cherry Arte (shapes and spots) - Love these! They've got cool and funky stamps :) Works well with both Nick Bantock, Stazon, catseye, distress :)
  • Fontwerks (alphas - clear) - Been a while since I tried these stamps, so I haven't tested them with the newer inkpads. However, I do remember that I needed some tries to make it work well with distressink.
  • My Sentiments Exactly! (alphas) - works well with most, needs to be stamped somewhat carefully or the ink/stamp will smudge a bit - especially with catseye-ink I *think*..
  • Technique Tuesday (alphas and shapes) - Works wonderful with both catseye, Nick Bantock, distress and staz.
  • Art Warehouse (Danielle Thompson) - Works great with most inkpads. I was a bit disappointed with the swirl-stamps from them though, it's so crude and thick kinda.
My favourites right now are the shapes from Cherry Arte (Impressions elemental), the cute small alphas from Sassafrass (the circle ones) and the journalingspots from both Sassafrass and Autumn Leaves. I just started to use the "postcards from Paris" set from TT and I think it'll be a favourite although it was much smaller than I expected.

Here's a layout I recently made - I was supposed to follow a sketch - but eh, you can tell I'm darn good at that uh :p Another favourite recently is the use of big and small flowers from Heidi Swapp. Love'em! I'm outta the small ones, but the restock should be arriving soon. If ever.


Med den vesle samlingen min av både clearstamps og stempelputer som øker sakte men sikkert (*cough*) har jeg gjort meg noen betraktninger ang. bruk av disse. Noen stempler er fine og presise i trykket, mens andre er mer "grovere" uansett. Noen blekk går bra med noen typer gummi, andre går ikke helt så bra med de - og ikke minst - forskjellige ark reagerer forskjellig med stemplene/blekkene. Og selv om Stazon virker som en grei allrounder, så liker jeg bare ikke at den farger av på gummien selv om jeg vet det ikke gjør noe sånn praktisk sett...bortsett fra på Autumn Leaves stemplene - gummien der er så fin at den ser helt som ny igjen bare en renser de med stempelrens...selv med bruk av stazon. Interessant :) Jaja. En skulle vel tro jeg er på vei til å bli en liten stempelnerd, men jeg synes det er gøy å bruke clearstamps for tiden og ja....vil dele med meg gleden (oh god....it's too late :p). Ellernosånt. :p Favorittene for tiden er figurene fra Cherry Arte (feks stjernesirklene på den første LO'en her), journalingspotsene fra både Autumn Leaves (2. LO'en) og Sassafrass Lass og det søte lille sirkelalfabetet fra Sassafrass..."Postcards from Paris" (TT) åpnet jeg nettopp til tross for at jeg fikk de for to uker siden - og selv om figurene var mindre enn jeg trodde der så tror jeg de blir en favoritt hos meg snart og -- her har jeg brukt den største hjørneborderen i den øverste LO'en :) En annen favoritt i det siste er Heidi Swapp blomstene. Yay! :p

Den liggende ble forøvrig laget etter en skisse, men jeg suger på å følge skisser gitt for denne er vel ikke gjenkjennelig...*knis* Så...eh..mer...inspirert av...ellernosånt :p

Jaja. Regn regn regn og atter grått regn. Likegreit, masse tid til scrapping denne helgen da så lenge Amalie er grei :)

6 intriguing feedbacks to '~~ Some observations ~~'

  1. Unknown Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/11/some-observations.html?showComment=1163258040000#c116325808781069495'> 4:14 PM

    Blir helt imponert over dine clear stamps/ink betrakninger... :o)

    Det er nesten ¨å jeg ikke tørr innrømme det *blush*, men jeg renser nesten aldri stemplene mine. Er litt flinkere med Clear stampsene, for etterhvert sitter de ikke fast på acrylklossen/embalasjen....

    LO dine er kjempenydelige, de er faktisk helt deg.... :o)

    Ha en fin lørdag!

     

  2. _Kine Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/11/some-observations.html?showComment=1163262300000#c116326231593901023'> 5:25 PM

    Så kule layouter :) Du er så produktiv altså!

    Som Synnøve, så vasker jeg nesten aldri stemplene mine. Jeg har funnet ut at siden jeg nesten bare bruker svart eller brunt blekk, så har det liksom ikke så mye å si. Nuvel.
    Gleder meg skikkelig til de nye clearstamps alfabetene fra Sassafras. Jeg har nå gått fra å være stempelnerd, til å bli scrappenerd, til å igjen bli en slags kombinert stempel- og scrappenerd. Heh.

     

  3. Ellen* Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/11/some-observations.html?showComment=1163272260000#c116327226308853660'> 8:11 PM

    Å så kult - masse å lese!:o) (kjeder meg mens ungene bader - ingenting nytt på forumene;o) )
    Blir nesten smitta av "stempelsyken" din *lol*
    Må ta en tur på Hobbykroken på mandag, og se hva de har fått inn av clearstamps!

    Ha ei fortsatt fin innehelg!:o)

     

  4. Heidi Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/11/some-observations.html?showComment=1163319300000#c116331932042732673'> 9:15 AM

    WOW...dette var jammen informativt!!! Veldig kjekt for en "ikke stempler" som meg...men hvor stempel samlingen allikevel vokser...*rødme*....

    Flotte og kreative layouter!!!

    :o)
    Heidi

     

  5. Lene S Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/11/some-observations.html?showComment=1163334300000#c116333433502712091'> 1:25 PM

    Det er så kult å se at du virkelig har utviklet en egen stil! Og en skikkelig flott en også ;o) Og tusen takk for mange gode tips vedr. claer stamps..det passet midt i blinken ;o)

     

  6. Rita Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/11/some-observations.html?showComment=1163361720000#c116336172516193973'> 9:02 PM

    Jeg slutter aldri over å forbause meg over hvor utrolig kreativ du er. Hver gang jeg titter innom her (noe som er ganske ofte) har du tryllet frem LO på LO. Og alle like flotte. Det er som de sier over her.. du har din helt egne stil som jeg er STOR fan av. Det er så gøy å "besøke" deg. LOL!!

     

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-