banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

Basic Grey!!

Posted by Ania On Friday, June 23, 2006
Wow!!

For those who knows me, me and Basic Grey just totally doesn't match. I dunno exactly why, but every time I *try* to use BG it just doesn't work, and I just give up (and...tbh....I don't think BG's that good and all as people keep fussin about...sure they're nice but..shrug...:) ) I think it's becasuse I fell for Chatterbox pretty early on when I started scrapping, and going from the thin CB papers to the thick BG ones was just too confusing for me. (I still love CB -- keep returning to these papers over and over again :) )

Nevertheless.
I might have broken that BG curse. And not with just any paper. It's the "Discover" paper from "Color Me Silly" (above picture). One of the most difficult papers to work on according to those who "knows" BG - especially because I originally wanted to use the whole paper :P Just look at the picture...it's a bit too much, too intense, too.....everything, don't you think?

I'm not quite sure what I think of the finished layout now (I like it except maybe one part, hmm.....not sure if I like or dislike it, but it's kinda intriguing and maybe unusual....you'll see soon...), but I'm satisfied with at least having used BG on a layout of mine!

4 Diva-layouts done, one more to go and I can rest! :P
(I'll show it in a little more than a week, promise! :) )

Wow! Jeg har brukt Basic Grey ark for første gang!! Det er iallefall første gangen jeg har greid å gi BG "hovedrollen" i en LO - har av en eller annen grunn rett og slett ikke greid å bruke BG ark i det hele tatt...men nå...har det visst plutselig snudd!! Har til og med lyst på "Oh baby!" serien til BG - hmmmm...bare jeg ikke gaper over for mye nå da :D

Bildet her er av arket jeg har brukt ("Discover" fra "Color Me Silly" serien) - et ganske så voldsomt og vanskelig ark å jobbe med, særlig fordi jeg egentlig ville bruke hele arket....men jeg måtte gi etter, for det gikk bare ikke (for meg altså). Er litt fornøyd med den (bortsett fra en ting, er ikke helt sikker på om jeg liker det eller ikke, men det er i det minste litt spesielt og noe interessant....), spesielt fordi jeg endelig har greid å bruke arkene alle priser og elsker og bruker i hytt og pine - alle bortsett fra meg :P

Anyways - det betyr at 4 av 5 Divaoppgaver er ferdiglaget, nå gjenstår bare den siste før jeg kan levere inn oppgavene og puste lettet ut :) Kommer aldri høyt opp på disse Diva-avstemningene (eller noen andre avstemninger i det hele tatt, nærmeste var vel sist gang det var storkonkurranse på scrapping.no og da fikk jeg hele to tredjeplasseringer på en gang....kjempespennende for meg som ikke er vant til sånt, LOL :) )

*humtehum* går visst spennende tider i møte forresten - gleder meg til høsten....og det er ikke bare fordi Amalie skal i barnehage og jeg endelig får konsentrert meg ordentlig om å gjøre ferdig masteroppgaven :) (selv om det er bra - VILMÅSKALBLIFERDIG!!!!!!)

0 intriguing feedbacks to 'Basic Grey!!'

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-