banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

~~ hoho ~~

Posted by Ania On Wednesday, June 28, 2006

*giggle*
Entered Scrapshops layoutcontest with two of my most recent layouts, and both of them made the finale - and won *snicker* *happy* :D The layout which won -- "Den nye generasjonen" ("The next generation") was a layout I originally wasn't sure wheter I liked or not - it's *very* different to be me I think and well.....I just tested this freestyle-do-things-without-thinking-and-fast-before-changing-your-mind thing on it. It's my lovely niece Rebecca who's the oldest of the children in the next generation - the generation next to me and sis :P Thus the title. The picture was taken at the subway in Oslo and was somewhat blurry - and very cool - so I thought it'd be nice with a matching layout. I think the inspiration to use torn notebookpapers came from Olava - and I felt something was missing so I checked my old classnotes - and sure enough..the first notebook I looked at had the most coolest, matching paper ever - notes on the new media vs the old - which was just too perfect to the theme - the new generation growing up with the new media :) I wasn't sure if I liked it in the beginning, but it's sure grown on me since ... really like this one now :) The other one is one of the more romantic layouts - more "me" I think :p (Simen says I'm kinda cheating cause who can resist our cute little baby? LOL :p)

Anyways...life's still fast-paced, and I'm still enjoying every minute of it :) I've become the coordinator of courses for Papirloftet - a very fun and challenging little job :) I'm also holding courses for Papirloftet for the deaf and hard of hearing (or well, basically, sign-language users), and we already do have several courses for these ready and lined up for the autumn. Exciting! Just hope people will attend! :D More information about these and other upcoming courses will be up and running on the page as soon as possible :) Am also doing some other projects as mentioned yesterday - one I'm trying to finish for scrapping.no, and another for Ett Trykk - both of which needs to be finished like, ASAP. *wipes sweat* *beams* :)


Haha, noe så stilig! Sendte inn to bidrag til Scrapshops "fineste layout"-konkurranse, og jammen meg kom begge to i finalen og vant!! Skikkelig morsomt! "Den nye generasjonen" var egentlig en LO jeg ikke var sikker på hvor jeg hadde liksom, for den var så anerledes til å være meg (synes jeg), og ja...veldig anerledes bare...men har etterhvert blitt mer og mer glad i den - og synes den er skikkelig kul nå :D Jenta på bildet er min eldste niese Rebecca, og hun er den eldste i neste generasjon - generasjonen etter søs og meg, altså :P. Det har jeg skrevet litt om i den skjulte tagen bak bildet - at hun vokser opp i en helt ny mediesituasjon enn oss hvor mobiler og nettet er en selvfølge helt fra liten av. Det artige er at jeg ble inspirert til å bruke notisark til denne LO'en av Olava (mener jeg), og den første notisboken jeg fant var en fra en av grunnfagforelesningene i media -- der temaet var gammel vs ny media LOL. Helt perfekt til temaet jeg så for meg på denne LO'en! :) Den andre LO'en er mer "meg" - romantisk, litt sart og enkel i linjene. (og Amalie er skjønn på bildet - men samme bildeserie er full av bilder der nesa hennes synes - og to stooore, blanke striper med godt synlig snørr nedover...haha :P Flaks at jeg fikk med dette bildet hvor det ekle ikke synes ;) ) Simen mener forøvrig det er litt juks av meg å bruke Amalie i konkurranser, for hun er jo verdens skjønneste jente (han korrigerte det til nest skjønneste jente da jeg bad ham være litt objektiv :p)

Anyways - har det fortsatt hektisk -- er blitt kurskoordinator for Papirloftet - en skikkelig kul, morsom, spennende og utfordrende liten jobb! Trives *så* godt med det! *joy* :p Er også kursholder for de og skal holde flere kurs i høst på tegnspråk, både i Bergen og i Oslo foreløpig - gleder meg skikkelig! Håper bare det kommer noen på disse kursene da, haha :) I tillegg så har jeg også ting & tang å gjøre ferdig for De Kreative på scrapping.no og for Ett Trykk - så tempoet her om dagen er ganske så høyt som det går an å være når en er hjemme med unger og alt :P

3 intriguing feedbacks to '~~ hoho ~~'

  1. Piamiin Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/06/hoho.html?showComment=1151483100000#c115148313979726999'> 10:25 AM

    Hva? så morsomt at du vant begge... Dette fortjener du siden du har postet masse loene i konkurranser....
    Men de var jo helt utrolig fine!!!!
    Stå på vennen!!!!!

     

  2. Unknown Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/06/hoho.html?showComment=1151495280000#c115149532106693709'> 1:48 PM

    G R A T U L E R E R...... :O)

    Fantastisk morsomt at du vant, men veldig forståelig, for begge layoutene er kjempefine.
    Bildet av Amailie er så utrolig flott, og jeg er veldig enig at hun er vakker som en hulder.

    Takk for linkingen til meg, det var snillt av deg.
    Blir spennende å føre hvordan kursene din går. Jeg har også litt planer om å kjøre igang litt kursing, men det blir nok i egen regi.

    Ha en fortsatt fin dag, Ania, du får hvile litt på laubærene... SMIL...

     

  3. https://aniia.blogspot.com/2006/06/hoho.html?showComment=1151609520000#c115160954503431670'> 9:32 PM

    Hei Ania og gratulerer så mye :)
    Skjønner godt at du vant med disse flotte LO`ene.
    Ønsker deg ellers en flott helg med masse gleder :)

     

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-