banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

~~ Dec 1st!! ~~

Posted by Ania On Friday, December 01, 2006


Yay! It's Christmastime.... :) Adrian woke up pretty early today (wonder why :p) and raced to the calendar...I made him wait with it until I was properly awake and outta bed so I could take some pictures :p Poor kid :p This year the children got two calendars - one from my mother, with small bags for both kids (she usually mail me these every year - and this year Amalie's got her own bags too :) ) - with various things inside, and a chocolatecalendar each from Simens mother. Yay. One calendar in the morning (the big one), and the chocolate one when they get home from the kindergarten. Today they got caps from the big calendar. :)

Now. I'm curious. Have a look at your five last layouts (or just the latest layouts/projects) and tell me if you can see a pattern. Which products do you use like, a lot?
Looking briefly at mine it's (in random order):

  • Clearstamps (haha..big surprise ;p)
  • Zigns baby biggie (white paint) - especially using it around the pictures
  • Heidi Swapp Bling borders - cutting them into small pieces and placing them all around. So cool!
  • Heidi Swapp florals (especially folded and stapled)
  • Heidi Swapp Chipboard alfa (brown newsprint)
And -- looking at the clearstamps there's some which seem to be used more than others -- my favourite clearstamps (as in used a lot/more versatile, not necessarily the ones I think are the prettiest/coolest.. :P) seem to be:
  • Sassafrass Lass Fancy Schmancy Tags
  • Sassafrass Lass Doodled Borders
  • Sassafrass Lass Doodle Dings
  • Sassafrass Lass Alpha Buttons
  • Autumn Leaves Journaling Stamps
  • MSE! School Days lowercase
  • Technicqe Tuesdays Postcards from Paris
So. Now it's your turn. Let me know which product you seem to be using more frequently over others lately :) Maybe I'll get new ideas for myself :) Feel free to share them here or in your own blog - just let me know :)

Hihi...ungene har to julekalendere iår - en stor en med pakker fra min mor (dette begynner å bli en fast tradisjon - at hun sender meg pakker til julekalenderen hvert år :) ), og en Kindersokoladekalender hver til Amalie og Adrian fra farmoren. De får åpne den store om morgenen før barnehagen, og vente med sjokoladekalenderen til de kommer hjem igjen. (Smart. Sukkersjokk når vi skal være hjemme med dem. Hm. Kanskje vi skal vurdere sjokoladekalender før barnehagen allikevel :p). Adrian spratt opp og våknet tidlig idag - kanskje ikke så rart med tanke på hva slags dag det er idag :p Han ordnet og styrte med krakk og saks til jeg fikk ropt til ham at han måtte vente -- jeg måtte våkne skikkelig, stå opp og finne frem kamera jo ;) I dagens poser fant ungene luer - yay! Så praktisk og flott! :D (*håper på flere slike praktiske gaver utover i kalenderen*)

Ellers har jeg kikket litt på de siste LO'ene mine og kommet frem til visse produkter som ser ut til å være faste gjengangere på mange av de - jeg deler de her og håper du også vil ta en kikk på dine fem-ti siste LO'er/prosjekter og dele *dine* faktiske favorittscrappeprodukter.
Her er mine 5 på topp:

  • Clearstamps (surprise :p)
  • Zign Baby Biggie (hvit maling til å ha rundt kantene på bildet)
  • Heidi Swapp Bling Borders (særlig det å klippe en og en og plassere de rundt på LO'en)
  • Heidi Swapp Florals (brette og staple)
  • Heidi Swapp chipboardalfa (a la brun Newsprint - digger disse rått!)
Så. Hva er dine? Del da vel - enten her eller i din egen blogg og la meg vite hva du har brukt oftest i det siste - kanskje jeg får noen nye produktideer jeg må teste ut selv? :)

Ha en riktig god adventstid! :) (ja, sjokket over at det nå er desember har gitt seg her...litt ...:P)

Og!! Glemte det nesten - hurra til Banglamarie som vant Skissecup'en på Papirgleder! Gratulerer så mye!!! :D

5 intriguing feedbacks to '~~ Dec 1st!! ~~'

  1. Anonymous Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/12/dec-1st.html?showComment=1164975660000#c116497566937958587'> 1:21 PM

    Så flott med en bestemor som ordner julekalendergaver! :o) Morsom utfordring du poster her i dag...må nok komme tilbake til den, men jeg skal studere sidene mine så snart jeg får tid ;o)

    Ha en god helg!!

     

  2. Linda Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/12/dec-1st.html?showComment=1165077900000#c116507793400180563'> 5:45 PM

    For meg er det nok bling-bling som har tatt over her hos meg. *knis*

    Heidi swap bling borders er digg, making memories crystal brads, bohemia og making memories gemstones, bazzill bling, bokstaver av ymse slag er alltid en hit, også har jeg begynt å gå løs på basic grey rubons igjen. Og tilslutt seffers nye kule mønsterark som magnolia og basic grey +++

    Hehe, for å oppsummere: bling-bling. :-)

    Ha ei flott helg ania og kos deg med juleforberedelsene! :-)

     

  3. Anonymous Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/12/dec-1st.html?showComment=1165136520000#c116513656954298352'> 10:02 AM

    Må nok ta en liten kikke på det jeg har laget i det siste for å se hva jeg virkelig har brukt... Er desverre ikke så inne i navn påprodukter etc, men jeg skal prøve å komme tilbake til det.... :o)

    Ja, julekalenderen har kommet på plass hos oss også... stor stas...

     

  4. Anonymous Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/12/dec-1st.html?showComment=1165213980000#c116521402373730482'> 7:33 AM

    Julekalender er stas :) Vi har en sjokoladekalender hver, også har jeg lagd filmsitatquizjulekalender (langt ord!) til Sindre.

    Skal tenke over hvilke produkter jeg bruker og poste det i bloggen min :)

     

  5. Rita Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/12/dec-1st.html?showComment=1165240320000#c8489925589913006389'> 2:52 PM

    Delig med en så snill bestemor da. Det så jo ut som om det var to stykker som var veldig enig med meg i det :) Adrian så rimelig fornøyd ut på det første bildet :)

    Clears stamps og chipboard bokstaver må vel være det jeg bruker mest av. distress ink på alt av kanter har litt en (u)vane også. :)

     

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-