banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

~~ Where did the days go? ~~

Posted by Ania On Monday, December 11, 2006
Whew! The days sure go fast when they're supposed to be like, slow. It's Dec 11th already, barely less than two weeks to Christmas (which is 24th for us Europeans :p).... I should be doing so much else but what I'm doing right now, but well, I guess that's useful too - fixing stuff for Christmas, scrapping Christmasrelated stuff and..uh..other stuff :p I still haven't been hit by the "ohmigodit'schristmastoosoon"panic yet, but hey, wait a week or so and it'll hit me with full force I bet. As usual. Oh. And I've baked four different kind of cakes. Yay. Three to go. :p

Anyways. Made this frame for mom and her 62th bday. It's inspired by Ali Edwards and her gorgeous Christmas collage. Added some cards I made for Papirloftet for her to give away aswell. So hard to figure out what to give your parents for their bday. Not to mention Christmas :p

Have I mentioned I just love lettersize? So easy to scrap. So easy that I feel they're too easy - I need to "fight" and think about more elements to add to make them seem more complete. Jeje. This one got small pictures because pretty much most of my digital pictures from 2001-2004ish all are of *very* various quality. Really. Most not too good. *sigh* So. Small pictures = you don't really notice the bad quality. Yay. Me smart :p Funny thing, the number of pictures from that Christmas was like, 10-12. My rough estimate when it comes to the number of pictures to be taken for this years Christmas Eve is more like 150ish :P

Som vanlig går dagene i desember veldig fort. Alt for fort. Urk. Har ennå ikke heelt fått julepanikken over meg, men det er nok ikke langt unna :p Har i det minste fått unnagjort noen julegaver (ikke så mye som jeg skulle ønske, men noe iallefall :p), bakt fire sorter (en type to ganger bare fordi den var så god) kaker og uh... tja.. scrappet en del :p

Julebildene fra 2003 var av varierende kvalitet (dvs, ikke så fryktelig egnet for større utskrifter), så løsningen ble å skrive de ut i bittesmå bilder. Ble litt søtt da, og man ser ikke at kvaliteten ikke er så fryktelig god da :p En god del av de digitale bildene fra 2001-2004 ca er iallefall sånn. Urk. Digger lettersize da - så enkelt og behagelig format å scrappe - faren er at jeg har en tendens til å la slike LO'er bli alt for enkle...må virkelig skjerpe meg og gå flere runder for å se om jeg ikke kan legge til enda flere elementer som gjør LO'en litt mer komplett enn førsteutkastene...er vel kanskje bare inne i en sånn periode eller noe sånt..

Julecollagen er sterkt inspirert av Ali Edwards - den fikk mamma til bursdagen sin (sammen med en bunke kort hun kunne gi bort)...svigermor har fått en lignende hun også, og jeg tror jeg skal lage en sånn en til meg selv også :) Imorgen (eller, idag :p) er det juletreff på Hobbykroken og jeg gleder meg. Skal bli koselig. Eneste teite er at jeg må fikse bilder på forhånd. Jeg har nevnt at jeg hater den delen av scrappetreff, ikke sant? Å skrive ut bilder på forhånd til flere prosjekter på en gang. Æsj. Menmen :p

4 intriguing feedbacks to '~~ Where did the days go? ~~'

  1. Rita Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/12/where-did-days-go.html?showComment=1165907340000#c3677414045498091119'> 8:09 AM

    Jeg synes juleLOen din ble kjempe flott. Mangler ingenting på den.Det trenger ikke alltid være så mye stæsj på for at det skal være fint. Likte den enkle stilen på denne kjempe godt.
    Det er bra å høre et er flere som ikke er helt klare for jul ennå. Her mangler det både kaker, pakker, kort og ikke minst orden - men jeg har is i magen og håper det faller på plass i siste liten :)

     

  2. Catrine Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/12/where-did-days-go.html?showComment=1165909500000#c6251746189198360044'> 8:45 AM

    Julecollagen din er bare så nydelig! Jeg har lyst til å shoppe ramme og lage noe sånt jeg og!
    Kos deg masse på treff i dag - håper det blir både hyggelig or produktivt! :)

     

  3. Helle Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/12/where-did-days-go.html?showComment=1165945320000#c1337020535313067216'> 6:42 PM

    Nydelig collage! Veldig inspirerende, jeg føler på meg at jeg må lage noe sånt, ja!

    Takk for hilsen i bloggen min i dag, de arkene er så fine og jeg tenkte akkurat som deg, jeg kommer ikke til å kunne bruke dem opp. Så jeg bestilte to sett.... Ett til å se på og ett til å bruke... kanskje.

     

  4. banglamarie Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/12/where-did-days-go.html?showComment=1165972260000#c377053026636031612'> 2:11 AM

    Så mye flott du har laget i det siste!! Blir helt imponert over din kreativitet og skaperevne!!

    Ønsker deg en god advent :)

    -Marie

    ps. jeg vet ikke andre plasser enn panduro som selger gjennomsiktige juletrekuler. Jeg har brukt billigkuler fra Ikea/sparkjøp ol. Plastkuler med sølvfarge.

     

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-