banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

~~ Oh lookie! ~~

Posted by Ania On Monday, September 24, 2007

Amalie is featured in Pencillines TWICE this week! *snicker*
Tracie kinda needed a little girl and I didn't mind borrowing her Amalie at all - how can I not when you see what wonders she does with your photos..?? Head over to Pencillines to check out her layout of Amalie......it's seriously so so so cool! Yeah, she kinda got the best papers (she and Nathalie both - I need those papers!! Love the colors) imo but there's no denying how fab she is working with whatever papers it is...swoon!

The sketch is made by Kimmy from the Pencillines DT and our guest this week was Nathalie Kalbach - also known as Kalbach on SIStv. And thanks to Kimmy we got a cool sponsorship from Frances Meyer - I got the Egypt travel kit, and while I wasn't too wild about the these papers in the beginning (too subdued for me I thought) it did grow on me and I just love how this one turned out as I worked with the kit - perfect papers to create this kind of mood in a layout - mellow and soft and careful. Sorta :D

And! I've been kinda bummed that it's so hard to write nicely on paint - (normally I love to use the white Zigns baby biggies for subtle painting - I think I'm addicted, but if Im gonna write upon the paint I have to use the bigger posterman biggie30s) but! I just found out that dabbers are fab to use even if you're gonna journal upon the paint! Yay - big plus in my book..and I love the cool effects that you can get using them on stuff....like on this layout - I painted the chipboard-circle with Hazelnut and then dabbed Aqua around the edge. Kinda gives a very cool look - me like!)

Hihi - denne uken "trengte" Tracie en liten jente til papirene hun skulle bruke - vi ble sponset og fikk hver vår forskjellige papirkit fra Travel-serien til Frances Meyers.... og siden hun allerede hadde noen bilder av Amalie hos seg pga et annet prosjekt hun også trengte en jente til (minibok! som skal publiseres i en eller annen engelsk scrappeblad! :D) så lånte hun likegjerne et av bildene igjen til denne LO'en - sjekk den ut - dritflott og utrolig stilig!! Hun er bare så flink!

Personlig var jeg først ikke helt begeistret for papirene jeg fikk - fargene var litt for kjedelige og duse synes jeg - men etterhvert som jeg jobbet med de for denne skissen så må jeg innrømme resultatet ikke ble så verst da - arkene var ganske fine til å få frem denne typen atmosfære i en LO - litt sånn mellow og var stemning på en måte. Nice! Og så er jeg superglad for dabberne mine da! Har hatt noen en stund men ikke brukt de så mye - men nå har jeg virkelig "oppdaget" hvor supre de er! Har hatt litt trøbbel med at det er så kjipt og vanskelig å skrive på tørket maling - det er nemlig ikke alltid like lett - feks med favorittmalingen min - den hvite baby-biggien - så er det helt håpløst å skrive noe på den malingen - da har jeg funnet ut at posterman-malingen er mye bedre når jeg først skal bruke den typen maling liksom.mm men posterman'en er mye tynnere og "våtere" enn babybiggien så jeg bruker helst babybiggien med mindre jeg skal skrive noe liksom....anyways..sporer av her gitt....dabberne....de er supre til å skrive på jo!! Ok, har bare prøvd denne ene - hazelnut - men det var ikke noe problem å skrive på den i det hele tatt!! YAY! Og så digger jeg effekten det gir å bruke dabberne på kanten av chipboarden sånn som her....neat.

Todays soundtrack: "It's only pain" - Katie Melua

4 intriguing feedbacks to '~~ Oh lookie! ~~'

  1. https://aniia.blogspot.com/2007/09/oh-lookie.html?showComment=1190665140000#c403995279170287480'> 10:19 PM

    I love your style and great photos!

     

  2. Camilla G Said,
    https://aniia.blogspot.com/2007/09/oh-lookie.html?showComment=1190686740000#c2236815315520046067'> 4:19 AM

    Synes LO'en din ble kjempeflott! Og dabbers liker jeg også vedlig godt, bruker det mye til altering.
    Må si igjen at du er en kjmpedyktig blogger, kommer med mange flotte linker, newsflash og PS instrukser. Du sparte meg enormt mye tid når du fortalte at en kan endre str på et element når det ligger som et lag blandt flere,med "dra-ut-metoden" jeg har pleid å slette det, endre originalen og lime inn igjen for å se at det er litt for lite osv osv. SuperT!!!
    Er det papirer hun har brukt som blomster på amalie LO'en??

     

  3. https://aniia.blogspot.com/2007/09/oh-lookie.html?showComment=1190721420000#c383448206025445172'> 1:57 PM

    that photo of Amelia is stunning that Tracie scrapped

     

  4. https://aniia.blogspot.com/2007/09/oh-lookie.html?showComment=1190725920000#c806154603246295967'> 3:12 PM

    Just love the chipboard with the paint border! I would have struggled with your papers! But you did a gorgeous job!

     

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-