banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

~ Søt (scrappbar) hårspenne ~

Posted by Ania On Thursday, July 20, 2006

I think I've been remarkably effective lately when it comes to scrapping. I keep making more and more layouts than ever, and I keep getting funny ideas popping in my head, wheter it's a motif, theme, specific detail/idea or I just suddenly know how the general layout will look like -- things just pop in my head when I'm not even thinking about scrapping (or well, so I thought until the bright (and sometimes not so bright) ideas pops into my head...:P)
. Weird...but also nice & cool :)

Anyways...I had no ideas to what to start on next, so Gyda suggested me to scraplift her layout "Bestemt dame" which in turn was a scraplift by Cathy Zielske (from her new book). Remember the hairthingies I showcased the other day, saying it'd be great to scrap these? Well, here it is :P I used the Rob&Bob paper which had such a similar design to the hairthingies, and added some BG Oh baby papers.

Jeg har vært utrolig effektiv i det siste når det gjelder scrappingen - føler iallefall at jeg stadig produserer mer, og enda ikke er lei :) Ideer ramler ned i hodet på meg så og si hele tiden - et tegn på at jeg stadig er blitt mer og mer bitt av denne hobbyen -- eller livsstilen, som mange liker å si. Selv når jeg mener at jeg ikke tenker på scrappingen, kan det plutselig dukke opp en kul ide - en detalj, et tema jeg må scrappe, eller kanskje et helt oppsett, eller akkurat hvilke ark jeg må bruke til akkurat de bildene......som lyn fra klar himmel, for jeg visste ikke at jeg liksom grublet på akkurat de bildene eller de temaene eller scrapping i det hele tatt før ideene plutselig kommer....snodig, men også morsomt :) Og ofte er det heller ingen sammenheng mellom det jeg ser på/tenker og de ideene - så det er tydelig at disse ideene liksom er blitt arbeidet med i underbevisstheten uten at jeg egentlig har villet det...hmm...!

Uansett -- her forleden satt jeg på msn og "klagde" til Gyda at jeg ville scrappe, men var helt blank.....da fikk jeg selvsagt en liten utfordring -- hva med å lifte hennes "Bestemt dame" som i sin tur var liftet av Cathy Zielske (fra den nye boken hennes)? Joda, som sagt så gjort - og her fikk jeg endelig scrappet hårspennene jeg tidligere har sagt at jeg skal scrappe :P Tittelen? "Søt (scrappbar) hårspenne" såklart :P

Ps...kurssidene til Papirloftet begynner å fylles opp med datoer og spennende kurs over hele landet - og flere er på vei - de blir oppdatert fortløpende så snart dato og sted blir bekreftet med de forskjellige kursholderne...ta gjerne en kikk innom da vel :)

2 intriguing feedbacks to '~ Søt (scrappbar) hårspenne ~'

  1. banglamarie Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/07/st-scrappbar-hrspenne.html?showComment=1153429440000#c115342946456382928'> 11:04 PM

    Så herlig LO! Hun er så skjønn og disse hårspennene er så søte. Har faktisk på meg lik hårspenne nå ;)
    Mønsterpapiret passer så godt til!

    Og hatten av for deg: Du er en racerscrapper :) Og det du lager er så flott!

    -Marie

     

  2. Unknown Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/07/st-scrappbar-hrspenne.html?showComment=1153648740000#c115364878355070483'> 11:59 AM

    Så søt layout, Ania... :o)
    Har fått med meg at du er veldig produktiv for tiden, og ikke like minst kreativ.

    Ha en fortsatt god scrappesøndag!

     

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-