banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

~~ Back! ~~

Posted by Ania On Sunday, August 06, 2006

Yay! Been having yet another lovely vacation at the summerplace in Masfjorden...sun, sun, sun - and a little rain today as we were leaving. Perfect timing! :) To sum up -- hmm..crabs...fish....children playing....children crying....oh, and Adrian fell outta the harbour (a little too eager to catch a crab he saw) and was shocked and cried and all that -- me? Taking pictures ofcourse. Am a bit bummed that I didn't catch the fall itself :p (oh don't worry, grandma was on her way as I was taking these pictures...so I knew he was/would be fine :P Hm..maybe I *am* such a cruel mommy..hm...ohwell...he'll survive :P)

Anyways...I haven't been scrapping for what, like, a week or so, so I just had to do this quick one tonight to feed my need (for a colorchallenge at Minneriket - turqouise & lime...I feel like I'm closing in to the socalled "clean" look, but at the same time killing it with silly choices....bleh..)....also did a quick look at the effer site for the LSS challenge, and woah it looked soooooo cool!! And I made the list!! (fast in, fast out? Prob *grin*) but.......soooo almost can't wait till I'll do this one.....*really lookin forward to get some time for it* :)

Tomorrow is also kindergartentime for both Adrian & Amalie -- first time for the latter, so am also looking forward to it -- hope I'm allowed to bring my camera :P


Tilbake! Har hatt en kjempefin ferie på hytta i Masfjorden - ungene storkoste seg og tja, hva mer kan man egentlig si enn sol, sjø, sommer, krabber, fisk, utelek? Fikk tatt 467 bilder av varierende kvalitet der ute -- så har vel egentlig nok scrappemotiv fremover...kanskje? :P

Men - hadde ikke scrappet på en stund før jeg dro, og fikk såklart ikke scrappet på hytta heller, så det klødde litt da jeg kom hjem igjen gitt. Fikk da også laget en LO til en fargeutfordring på Minneriket - turkis og limegrønn :) Temaet er litt artig da -- her forleden sa Adrian til meg at jeg var hans bildemamma - åh, hvorfor det lurte jeg på, jeg skjønte ikke helt det me
d *bilde*mamma...."jo, det er fordi du går rundt og tar og tar og tar så mange bilder hele tiden", var svaret...hmm....når man ser på de øverste bildene her, så stemmer det nok kanskje. Guttungen datt ned fra kaia da han skulle prøve å fange en krabbe og kom opp helt våt og *veldig* forskrekket, og jeg knipset i vei....(farmor var på vei ned til ham såå no worries!!). Anyways....fant dette bildet med speilbildet mitt i vinduet, og tenkte det passet veldig bra til det han sa. Gleder meg til å ta fatt på LSS utfordringen -- første oppgave så bare så superkul ut! Men først er det første barnehagedag for Adrian og Amalie -- sistnevnte begynner i samme bhgavdeling som Adrian så vi er kjempespente på hvordan det skal gå -- både for Amalie og for Adrian :)

Men dere som er med på LSS, kommer dere til å skrive på norsk eller engelsk? Hmm....*tenke* norsk er jo det språket jeg bruker i LO'ene mine (for det meste), men kjenner det klør i meg etter å få en ok grunn til å kunne bruke engelsk..hmm...

Jaja..slenger på en LO til jeg gitt :P 060606 - det så litt bedre ut enn 666 *smirk* Hva det var? Datoen såklart -- en nydelig dag i Oslo med søs og ungene hennes og med strålende fint vær og greier :P Billettene er fra tbanen, der datoen såklart står stemplet...kult, eh? :P Dette er forresten dobbel lettersize :) Doble LO'er blir alltid så små her -- men bare klikk på LO'en så kommer den bedre frem...(synes jeg da =) ) :)

4 intriguing feedbacks to '~~ Back! ~~'

  1. Lene S Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/08/back.html?showComment=1154917140000#c115491715232378211'> 4:19 AM

    LOL...stakkars Adrian!! Herlige layouter, den i lime og turkis er bare lekker.

    Morsomt å lese at dere har hytte i Masfjorden..Farmoren min var derfra ;o)

    Lene

     

  2. Unknown Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/08/back.html?showComment=1154939880000#c115493988346128557'> 10:38 AM

    WOW, Ania.... dette er lekkert.
    Layouten i lime og turkis er kjempefin, liker veldig godt stilen din. Og morsom vri med gjennskinn av deg i vinduet.
    Det blir oss scrappere i et nøtteskall... LOL...

    Den 060606 layouten er RÅTØFF. Både fargevalg, temaet, bildene, bilettene og de andre detaljene... Helt herlig.

    Jeg også likte LSS utfordringen, og gleder meg til å begynne på den i kveld. Tror nok ganske sikkert at jeg kommer til å skrive på norsk.

    Ha en fortsatt fin mandag!

     

  3. Kathrine Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/08/back.html?showComment=1154947200000#c115494723582799023'> 12:40 PM

    Kjempeflotte layoter, Ania!

    Jeg tror nok ganske så sikkert at jeg kommer til å skrive på norsk. Engelsk er ikke naturlig for meg i det hele tatt. Kommer ikke hjem før imorgen kveld, og jeg syns det er så vanskelig å komme på ideer når jeg ikke kan sitte bla i bilder og papirer. Gleder meg til å se ditt bidrag!

     

  4. Anette S Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/08/back.html?showComment=1154981580000#c115498161280271488'> 10:13 PM

    Velkommen hjem igjen! For en utrolig tøff ny LO! Bildet er jo perfekt! Jeg scrapper faktisk på engelsk til LSS, rett og slett fordi det er en sangtekst. Ellers ville jeg gjort det på norsk. Siden vi poster på 2peas, får vi jo sjansen til å oversette, dessute tror jeg effer'ne ser mest på utformingen! Masse lykke til. Jeg har skrevet på bildet i kveld, så den største jobben er ferdig. :)

     

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-