banner
Get off the cross we need the wood

About Me

Maybe-not-really-20-something-anymore from Norway who likes to scrapbook and take photos documentarystyle and dreams of photojournalism when not working as a photojournalist and that's pretty much what this blog is about. And I like it this way.



My Scrapbooking

Been scrapbooking since late fall 2005. Currently fortunate enough to be a part of the design teams for Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs and Pencil-Lines. ♥



2/2

~~ tam dum da dum! ~~

Posted by Ania On Wednesday, August 09, 2006


YAY!! Done & finished with the first effer dare, and it's been a weird, funny ride :D First I made the pretty little white layout. Kinda *slightly* freestyleish, like freestyle lite, yet pretty clean. I liked it. Really did. Then I thought I'd scrap the original pictures I wanted to use for this challenge, just to see how it'll turn out -- maybe it would be better. *bam* Hit the rockbottom & all that, see prev. entry. No fun. Kinda finished it - totally diff from how it looked, and only *slightly* better. *sigh* Refuse to show it. Anyways. Came wed, and I was like, hmm....show creativity with the journaling? Mine was so dull...pretty, but dull. Then I got an idea and told the kiddo to play WoW as usual (with some help from the daddy, thanks Simen =) ) & took some piccies and made a 3rd LO for this challenge. Still like the first layout better, but I sorta believe the latter LO is more in style with the challenge itself, so I added that one to the LSS. No high hopes, but I had fun (almost) as long as it lasted :D And I saw Anette S' entry already --- such a COOL ONE Anette!!! Can't wait till I spot more LO's I "know"....so fun :) GOOD LUCK GIRLS! :)

The journaling reads:

White layout:
"Little punk! How could such a cute and innocentlooking little girl like you be such a mischievous little pixie?!? Maybe it's because you got an older brother and three older male cousins living nearby? Cause you gotta be able to stand for yourself among all these boys, and you're doing just fine. "NO Amalie! Punkster!" is something that's pronounced at least once every day here. So how come!? -Mommy"

Junior Singstar:
"You love to sing and one of your faves these days is to listen to one of the World of Warcraft videos on the PC while you play WoW or WC3...you keep yelling along with the tunes on the video in a kind of quasi-English: Beibeh! Bifår jah! MMmh..dudilididuu aim going kreisi.mmmhmmm beibeh! aim goåing kreisi. It was kinda cute the first time, twice, thrice, but now it's mommy and daddy who "goes crazy" every time you're gonna play!"

AND! New Scenic Route finally hit Papirloftet!!! *soo in loveee* Yep..they're on their way here aswell along with Sassafrass Lass & some Poppetstuff *giggle*


YAY! Har endelig gjort ferdig første oppgaven til LSS, og det var litt av en jobb bak... første layout gikk kjempefint -- søtt og greier, litt freestyle light - men mest søt og clean liksom. Så tenkte jeg at jeg skulle prøve å scrappe de egentlige bildene jeg tenkte å bruke til denne utfordringen, bare for å se om det ble noe bedre. Urk. Skulle ikke ha gjort det nei -- det kan du lese om i forrige innlegg. *sukk* Jaja. Lagde enda en ny LO til - mest fordi jeg tenkte at den første var jo fin og søt, men alt for plain -- oppgaveteksten var jo ute etter kreativitet og greier, og da fikk jeg en annen ide. Bilder hadde jeg ikke, så da var det bare å lokke guttungen til å gjøre som han pleier slik at jeg kunne få tatt et bilde av favorittsysselet hans for tiden :p Den ble grei nok - kjenner at jeg liker den bedre for hver gang jeg ser på den liksom, men synes fortsatt den første er finest :p Så forresten Anette S sin LO på twopeas, den var dritkul Anette!!! Gleder meg til å se dere andres der og :D LYKKE TIL JENTER!! :)

Siden det kanskje er litt vanskelig å se teksten på bildet, så skriver jeg det opp her ;)

Hvit LO:
"Lille bøllefrø! Tenk at en så søt og uskyldig utseende liten jente som deg kan være en så rampete liten rabagast!?! Kanskje det er fordi du har en eldre bror og tre eldre fetre i nærheten? På en eller annen måte må du jo hevde deg blant alle disse guttene, og det greier du fint! "Nei Amalie! Bøllefrø!" er et utsagn som stadig gjentar seg her i huset. At det går an!? - mamma"

Junior Singstar:
"Du elsker å synge, og en av favorittene for tiden er å høre på en World of Warcraft video på PC'n mens du spiller WoW eller WC3... da gauler du så høyt du kan i vei med sangen på kvasi-engelsk: Beibeh! Bifår jah! Mmmmh dudiluduu aim gåoing kreisi...mmhmm..beibeh! aim gåoing kreisi..." Det var søtt første, andre og tredje gang, men nå er det nok mamma og pappa som "goes crazy" hver gang du skal spille!"

6 intriguing feedbacks to '~~ tam dum da dum! ~~'

  1. Unknown Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/08/tam-dum-da-dum.html?showComment=1155157380000#c115515740395658982'> 11:03 PM

    ANIA, hvor er du??? Trenger litt av din sprudlende kreativitet, og ikke minst hurtighet....

    Disse to layoutene til LSS er enormt flotte, begge to, jeg er rett og slett råimponert. Syns teksten var veldig flott også.

    Jeg har akkurat postet mitt bidrag til LSS jeg også, ble ikke helt fornøyd, håper jeg får litt mer tid til neste utfrodring!

    Ha en fortsatt fin onsdagskveld!

     

  2. banglamarie Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/08/tam-dum-da-dum.html?showComment=1155160440000#c115516047524710235'> 11:54 PM

    ....du imponerer meg gang på gang!!! Du er en dyktig og RASK scrapper... jeg sneiler meg avgårde... Det er alltid så mye fint å se på bloggen din.
    Liker godt begge layoutene dine! Lykke til i konkurransen! ...og herlig tekst og tema ;)Jeg sier bare som Junior singstar: Beibeh! Bifår jah! Mmmmh dudiluduu aim gåoing kreisi...mmhmm..beibeh! aim gåoing kreisi...

    -Marie

     

  3. Kathrine Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/08/tam-dum-da-dum.html?showComment=1155160800000#c115516082105360053'> 12:00 AM

    Kjempeflott bidrag Ania! Og enig med de andre: du haar blitt litt av en racerscrapper!

    Har postet jeg også, så får vi se hvordan det går med oss norske.

     

  4. Catrine Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/08/tam-dum-da-dum.html?showComment=1155165240000#c115516529816618910'> 1:14 AM

    Så flott layouter Ania! Jeg liker begge to. De er forskjellig, men like flott! Og så kjapp du er! Wow!
    Lykke til!

     

  5. _Kine Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/08/tam-dum-da-dum.html?showComment=1155194820000#c115519484593728492'> 9:27 AM

    Jeg syns begge disse lo'ene var kjsmpekule! Men singstar er nok min favoritt. Ordentlig morsom og kreativ :)

     

  6. Anette S Said,
    https://aniia.blogspot.com/2006/08/tam-dum-da-dum.html?showComment=1155228540000#c115522854368909446'> 6:49 PM

    Nydelige begge to! Utrolig kule! Gøy å se hvor godt du passer i denne konkurransen når du trodde det ikke var helt din stil! Keep 'en coming!

     

Post a Comment

"But the bad news," he said "Girl you're a dandelion."
Dandelion. Hey I need to think about that.


-Tori Amos

    -Get off the cross we need the wood-